KOKI.SI SPACESTORIES.EU

Koki izumitelj in robot ‘Pospravljalec’

robot_001
Objavljeno: 21. februar 2012
Objavil: barbara
Komentarjev: 2 responses

Šola je tista magična beseda za veliko hišo polno pisanih izzivov in modrih naukov. V očeh najmlajših predstavlja podoba šole naslednjo stopničko na poti k obdobju ‘ko bom velik’. Z leti navdušenje otrok do šole malce uplahne. Hvala vesolju za vse sončne posameznike, ki se trudijo ohraniti otroško razigranost tudi v resnem obdobju in vidijo dobro tudi v najbolj nagajivem posamezniku. Te iskrice se pač ne ugaša. Hvala vam. :)

Bil je čisto navaden šolski dan. Po pouku sta naša junaka pridno pisala naloge in razmišljala, kaj bosta počela, ko končata. Pohitela sta z vsemi šolskimi obveznostmi in napisala Kokiju elektronsko pismo preko vesoljnega spleta: “Živjo Koki, kako si kaj? Prideš danes na obisk?” Koki jima je odpisal, da ga žal ne bo. Imel je veliko dela za šolo, zato je bil preutrujen za vožnjo na Zemljo. Prijatelja Niki in Luka sta hitela s tipkanjem in mu poslala radovedno vprašanje: “Kaj ste pa danes imeli za nalogo v šoli? Kako sploh izgleda pouk pri vas?” Koki jima je odgovoril: “V naši šoli nas učitelj vsak dan vpraša, kaj bi počeli mi. Potem ko mu vsi zaupamo naše želje, nas razdeli v nekaj skupin s podobnimi vsebinami. Na primer danes sem si jaz zaželel izdelati še en izum – robota ‘Pospravljalca’. Učitelj je nato izbral mene in še par sošolcev za skupino izumiteljev. Nekateri sošolci so si želeli izdelati poučen strip in te je učitelj imenoval uredniki. Drugi sošolci radi eksperimentirajo v kuhinji in si izmišljujejo najbolj nore kombinacije receptov. Tem je učitelj nadel ime šefi. Spet eni radi igrajo inštrumente in skladajo pesmi, zato jih je imenoval virtuozi. Potem so tu še skupine umetnikov in znanstvenikov. Najbrž si predstavljata, kaj počnejo ti …”

“To je super. Zelo zanimivo in kreativno,” se je strinjal Niki. Luka ni več vzdržal in mu je napisal novo sporočilo: “Koki, kaj pa dela ta tvoj robot?” Koki mu odpiše: “Ta robot bo znal pospravljati za mano, ko ga dokončam. Mama me vsak dan prosi, naj pospravim za sabo, jaz pa enostavno pozabim ali pa se mi mudi ustvarjati kaj drugega. Pospravljanje je čista zguba časa. Se strinjata?” Oba prijatelja sta mu odgovorila: “Popolnoma se strinjava s tabo!” Koki je nadaljeval: “Si predstavljata, koliko časa izgubijo naše mame samo za pospravljanje, pranje perila, posode in kuhanje? S tem robotom ‘Pospravljalcem’ ji bom olajšal vsaj nekaj dela. Naslednji izum bom naredil izključno zanjo in poimenoval ga bom ‘Gospodinja’.” Niki in Luka sta bila popolnoma navdušena. Prosila sta Kokija, da tudi njuni mami izdela eno ‘Gospodinjo’. S tem bo imela več časa za njiju in za ustvarjanje pisanih ognjenih lučk – navdihkov – po njeno.

Potem pa Niki vpraša: “Koki, kako se pa v šoli naučite poštevanko, pisanja in druge stvari, če delate vsak dan tisto, kar vi želite?” Koki mu je z nasmeškom odgovoril: “ Vsega se naučimo preko praktičnih del. Recimo seštevanja in množenja smo se naučili na kmetiji, kjer vsako leto pomagamo obirati sadje. Zapisovati moramo težo sadja v vsaki gajbici, število gajbic, vozov in na koncu sporočiti skupno težo vsakega posameznega sadja. Sadje potem razdelimo med vesoljske kamiončke, ki ga razvozijo po našem planetu. Pri vsem tem nam pomagajo različni računalniki in leteči skiroji, da je štetje velikih količin obvladljivo.” Niki in Luka sta se strinjala, da bi bilo tako učenje koristno tudi na Zemlji. Nič ne bi imela proti letečim skirojem tudi onadva. Potem bi bilo potepanje in obiskovanje prijateljev precej hitrejše in bolj enostavno. Napisala sta mu: “To je super način učenja Koki! Prav rada bi preživela kakšen dan v tvoji šoli.” Koki jima je napisal: “Potem pa predlagam izmenjavo. Enkrat prideta na obisk v mojo šolo vidva, naslednjič pa jaz k vama. Kaj pravita?”

Ko sta fanta prebrala zadnje sporočilo, sta zavriskala od veselja in hitela pisat odgovor: “To bi bilo naravnost fantastično! Mogoče nam pa uspe prepričati učitelje, da tudi pri nas pričnemo s takšnim poukom. S tem bi lahko popestrili in poenostavili učenje. Vau!” Koki se je zasmejal in jima iskreno napisal: “Mislim, da bi bilo bolje pričeti z malimi koraki. Vaši učitelji se sigurno trudijo in spremembe vzamejo čas. Lahko pa vidva organizirata kakšno učno uro v naravi. Namesto da se o nekaterih živalih učite v razredu o, si jih greste ogledati v živo in se skupaj pripravite na opis teh živali.” “To je dobra ideja,” mu je odgovoril Niki. “Podobno delamo že s tabori in naravoslovnimi dnevi. Da bi pa imeli več tega, bi bilo super!” Koki jima je napisal: “Dobil sem idejo, kako si lahko popestrite učenje. Vsako snov, ki se jo morate naučiti, si preprosto napišete v oblačke.” Kako to misliš?” sta ga vprašala naša radovedneža. “Zelo enostavno. Na primer naučiti se morate najpomembnejše stvari o psih. Izberete si 5 značilnosti in vsako zapišete v svoj oblaček. Potem dodate opis posamezne zanimivosti, preberete in že znate. Kajti že s pisanjem in iskanjem tiste ene značilnosti, si veliko bolje zapomniš, kot če bi se moral učiti na pamet.” “Hm … Zanimivo Koki. Hvala.” Se je zamislil Niki. In potem ga je prešinilo. “Luka, imam idejo!” “Kakšno spet?”ga čudno pogleda Luka. “Že pišem Kokiju,” mu modro odgovori Niki in prične tipkati: “Koki, kaj pa če bi nam ti izdelal robota Vseveda? Robota, ki bo vseboval čisto vso snov, ki jo potrebujemo za šolo. Postavljal bi nam vprašanja in nam pomagal pri obnovi vsebin. Tako bi bilo učenje še bolj zabavno in koristno. V šolo bi hodili vedno pripravljeni in tudi učitelji bi bili bolj zadovoljni z našimi rezultati.” “Podobnega že imam. Ime mu je Modri robot. Premore vso znanje o največjih naukih življenja. Po mojem bi vam koristil tudi ta. Ampak robotek prilagojen šolski snovi je super ideja. Bom razdelal načrt in ga naslednjič prinesel s sabo. Imata hude ideje. Skupaj bi lahko sestavili enega Super robotka. Ha ha ha!” “ Ha, ta je pa dobra,” se je strinjal z njim Niki.

Tudi Luka jima je pritrdil in odplaval z mislimi nekam proč. “Luka, kaj je?” ga je vprašal Niki. “Tako me zanima, kakšen je Kokijev planet. Resnično si ga želim obiskati in celega raziskati. Kaj pa ti?” “Ja, itak! Če bi naju le starši pustili,” mu je odgovoril Niki. “Veš, razmišljal sem,” je nadaljeval Luka. “Mamica in očka nama velikokrat rečeta, da je potrebno v vsaki stvari najti dobro in pozitivno. Ker potem to zraste. No, meni je v šoli najbolj všeč likovni pouk. To si bom ponavljal in morda bomo kmalu risali tudi pri slovenščini, matematiki … Kaj praviš Niki?” “Ha ha ha … ti pa si model.” Mu je odgovoril Niki. “Ja, zakaj pa ne? Drugače si pa lahko pomagaš z oblački, kot je predlagal Koki. Le da zamenjaš opis živali s številkami ali čem drugim. Čakaj, nekaj je zadišalo. Če se ne motim, so to špageti. Njami! Pojdiva Luka. Tega pa res ne smeva zamuditi. Samo še Kokiju odpišem in greva.” Niki je odpisal Kokiju v pozdrav, Luka pa je zasanjano odhitel na njegovo najljubšo večerjo. “O, ko bi bil le Koki tu. Toliko vprašanj o planetu Kros imam zanj. Sicer pa kmalu spet pride”. “Seveda Luka, do takrat se bova pa že spomnila kakšnega načrta.” Ga je potolažil Niki. Zakadila sta se v dišeče špagete in se zatopila v sanje o planetu Kros.
Le kakšen je? Kakšni so njegovi prebivalci in živali? Zanima tudi tebe? Potem te vabim, da nas spremljaš še naprej. In morda bo ravno v naslednji zgodbici pričaran opis in zgodba o planetu Kros. Srečno!:)

Špageti Bolognese za 4-5 sestradanih junakov

2-3 čebule
1-2 korenčka
600 g mletega mesa
500 g pelatov ali paradižnikove mezge
poper, sol, sveža bazilika, origano
¾ ali celo škatlo špagetov Nr. 3 (500 g pakiranje)

Na drobno sesekljaš čebulo in korenček ter pražiš na olivnem olju, dokler se čebula ne zastekli. Vmešaš meso in ga popečeš z vseh strani. Ko je meso dobro pečeno (ni več rdeče), dodaš pelate (ali paradižnikovo mezgo), popopraš, posoliš, dodaš malo origana in natrgano baziliko ter premešaš. Pokriješ in pustiš, da se okusi prepojijo cca 30 min. Vmes obvezno mešaš na cca 10 min. Špagete skuhaš v vročem kropu po navodilih za pripravo. Ko so skuhani, jih odcediš, preliješ z vročo vodo in dodaš žličko ali dve olivnega olja, da se ne sprimejo. Postrežeš in naribaš še malce parmezana za močnejši okus. Njami. Dober tek! :)

  • Facebook
  • Twitter
  • Print
  • Email
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Blogger

2 komentarjev - “Koki izumitelj in robot ‘Pospravljalec’”

  • Nataša je rekel/-la:

    Želim se zahvaliti avtorici za prečudovito idejo, kako našim malim radovednežem približati “vesolje” in vse kar ga tvori… S svojim pozitivnim pristopom in enostavnim načinom odpira vrata v nov svet skozi neskončno domišljijo in z njimi odkriva bogastvo, ki ga nosimo v sebi. S preprostimi besedami je povedano bistvo, ki je odlična popotnica za vstop v življenje, saj je po takšni zgodbici za ta mala bitja bistveno lažje, bolj zanimivo, igrivo, radostno… Res čudovito! Hvala za to delo! Veselim se uspeha, Koki je definitivno uspešnica!
    Srečno in uspešno naprej,
    Nataša

    • barbara je rekel/-la:

      Najlepsa hvala za spodbudne besede Natasa.;) Zadovoljni in srecni bralci so mi v najvecje veselje.Juhu, juhu ;) Lp,Barbara

  • Oddaj komentar

    Prijava na e-novice

    Najdi nas na Facebooku

    Na vrh Copyright © Koki.si 2017 | Splošni pogoji | Pravno obvestilo